Grön månad / Green Month

Bloggen ”Soscrappy” har en quilt-along, där du syr med dina scraps. Du får sy vad du vill, men Angela väljer färg🙂 Månaden Majs färg är grön. Jag har valt att sy scrapbags i år. Den gröna satt lite segt åt. Kanske för att det inte är min favoritfärg eller för att mina gröna tyger är lite tråkiga. Mönstret hittade jag hos Maria på bloggen ”Majas Paradis”!

The blog ”Soscrappy” runs a quilt-along, where you sew with your scraps. You can sew whatever you want, but Angela chooses the colour🙂 The colour of May is green. I´ve choosen to sew scrapbags this year. Took some time for me to sew this green one. Maybe it´s because I don´t really like the colour green os maybe it´s because I think my green fabrics are so ugly. The pattern for the bags I found at the blog ”Majas Paradis”!

majgrön

22 thoughts on “Grön månad / Green Month

  1. Jag gillar också din gröna scrapsbag, Gun!
    Grönt är svårt och även om jag gillar färgen så väljer jag gärna bort den!
    Jag är tacksam över att Du länkar till mig angående vart Du fått din mönsteridé till dina scrapsbags. Det är alldeles för ofta som jag undrar var folk har fått sina idéer ifrån.
    Kram//Maja

    • ag är urusel på att hitta på egna mönster, så jag är glad att det finns andra som delar med sig av sina🙂 Äras den som äras bör!
      Gun

  2. Grönt är ju skönt vet du väl!! Jag kan ta bagen om du vill så slipper du se den!! =D Haha…..nää, jag skojade bara. Grönt är min månadsfärg och jag gillar även grönt.

Kommentera

