Åter en blomma / Another Flower

Tänk att jag nu sytt klart hälften av mina blomtavlor! Efter att ha legat i en låda i flera år, blir det äntligen gjort. Jag deltar i en ”Sy tillsammans” – grupp och vi redovisar vad vi sytt var tredje vecka. Att mina blomtavlor inte blivit färdigsydda tidigare, beror till stor del på att jag inte hittade rätt broderigarn. Nu improviserar jag och den här gången blev blomman en aning mörkare än planerat🙂

Half of my flowerpics are now finished, wow! They been waiting in a box a couple of years, before I restarted sewing them. I´ve joined a ”Stitch-along” group and we show our works every third week. The reason why my embrodered flowers haven´t been done earlier, is because I couldn´t find the right embrodery yarn. Now I improvise and this time the flower got a little more darker than planned🙂

blomma4

Här är länkarna till de andra damerna som deltar i SAL:

Here are the links to the other Ladies who are joining the SAL:

Claire from France

Avis from England

Jule from Germany

10 thoughts on “Åter en blomma / Another Flower

Kommentera

