Ryggsäck / Backpack

I det senaste numret av Quiltemagasinet (norsk tidning) hittade jag denna ryggsäck! Jag föll genast för den, så det var bara att sätta igång att sy:)

In the latest addition of the norwigian Magazine Quiltemagasinet I found this backpack. Loved it and just had to sew it🙂

norskrygga1

Naturligtvis ”glömde” jag kolla hur mycket tyg som behövdes. Därför fick jag ta ett annat tyg till axelbanden och botten. Tror det gick bra ändå! Glöm inte att besöka EvaJ, som har mer koll på saker. Måndag, Visa och berätta!!

Of course I ”forgot” to check how much fabrics you´d use. That´s why my shoulderstraps are having another fabric. Think it went ok anyhow! Don´t forget to visit EvaJ. She´s having better controll over things like that. Monday, Show and Tell!!

norskrygga2

norskrygga3

8 thoughts on “Ryggsäck / Backpack

  1. En underbar ””Scraps””? ryggsäck du sytt Bra att ha på cykelturen nu på sommaren och med denna INSPIRERAR du oss alla Gun att sy en liknande!!Tack för du länkar till Visa och Berätta måndag/Bambi

  2. Härlig ryggsäck. Det händer ganska ofta mig också att jag ”glömmer” kolla hur mycket tyg som går åt men som tur är har jag lite i gömmorna och ta till.

    • Tack! Jag gjorde lite ändringar på den. Istället för tryckknappar satte jag i band och scraprutan fram gjorde jag om till en ficka!
      Gun

Kommentera

