Skräpiga Stjärnor / Scrappy Stars

Sista blocket på min stjärnquilt, sytt av scraps, är nu klart!! Tjohoo🙂 Nästan färdig insåg jag att det fattades stjärnspets rutor. Två blå  och en rosa. De blå gick snabbt att sy, för jag hade kvar bitar från de andra blå. Den rosa, där fick jag helt enkelt sy ihop lite mer scraps. Tur man har Majaväskor fyllda med scraps🙂

Last block on my starquilt, sewn with scraps, are now done!! YES🙂 Almost done I realized that I had miscounted blocks. Two blue and one pink was missing. I sew the blue ones pretty fast, cause I had saved pieces from the other blocks. The pink one I had to start from scratch. Lucky me, I had Majabags filled with pink scraps🙂

scrappystarsdone

Nu återstår quiltningen, men den ska jag fundera på ett tag! Jag länkar till ”Scrappiga stjärnor” hos Majas Paradis!

Now I just have to quilt the quilt, but I´ll think about it for a while! I link to ”Scrappy Stars” at Majas Paradis!

10 thoughts on “Skräpiga Stjärnor / Scrappy Stars

  1. Tack för din länkning och att du syr dessa underbara stjärnor!!!
    Vilken kvilt det kommer att bli!!!
    Ser fram emot färdigt täcke/bonad!
    Kram//Maja

Kommentera

