Scrappig stjärna / Scrappy Star

Varje månad har jag sytt på mitt täcke med scrappy stars och nu när det är klart (toppen i alla fall), måste jag hitta på andra stjärnor att sy! Jag vill ju kunna länka till Majas Paradis och hennes scrappiga stjärnor utmaning. Denna månad fick det bli en grytlapp. Stjärnan hittade jag i Rikstäckets jubileumsbok. Den heter ”Isstjärna” och är sydd i PP (Paper piecing). Kanske blir det fler, fyra månader kvar på detta år🙂

Every month I´ve been sewing on my quilt with scrappy stars and now when the top is done, I must find other stars to sew! I do want to link to Majas Paradis and her Scrappy Stars challenge. This month I sew a potholder. The star is called ”Icestar” and I found it in an anniversary book from the the Swedish quilt organisation Rikstäcket. There are still four month to go this year, so maybe I´ll sew some more🙂

isstjärna

Jag länkar också till EvaJ, Måndag, Visa och berätta. En blogg full av inspiration, både från Eva och andra bloggare. Nu en liten varning………nästa ”grej” är starkt beroendeframkallande🙂 Att göra snoddar av 1″ remsor!!!!!!! Hur enkelt som helst och man vill aldrig sluta. Följ länken HÄR och testa, men kom ihåg att ni har blivit varnade🙂

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell. A blog filled with inspiration, both from Eva and from other bloggers. Now a tiny warning………..next ”thing” is strongly addictive🙂 Scrap Fabric Twines from 1″ strings!!!!!!! It´s very easy to do and you never want to stop. Click on the link HERE to find out more, but remember, you have been warned🙂

snoddas

10 thoughts on “Scrappig stjärna / Scrappy Star

  1. Grytlappsstjärnan var ovanlig och jättefin(har inte sett den förut)! Och nu vet jag något jag måste testa – det såg jätteroligt ut att göra tygsnoddar! Tack för länken!
    Kramisar

Kommentera

