Två projekt klara / Two Projects Done

Ett av projekten är en trådsamlare! Jag sydde en förra hösten och tycker den är så bra, där den står vid symaskinen. Nu var det dags att sy en till🙂

One of the project is a thread catcher! I sew one last fall and I like it so much, having it placed by the sewingmachine. Now it was time to sew another one🙂

trådsamlare

När jag ändå hade ångan uppe, sydde jag ett bokomslag. Enkel beskrivning och enkel att sy. Min skrivbok blev genast mycket snyggare🙂

While I still was sewing, I sew a note book cover. Easy tutorial and easy to sew. My note book is now looking very handsome🙂

bokomslag

Jag länkar till EvaJ, Måndag, Visa och berätta. Glöm inte att besöka hennes blogg!

I link to EvaJ Monday, Show and Tell. Don´t forget to visit her blog!

Länkar till trådsamlare och bokomslag. Links to thread catcher and note book cover.

http://www.allpeoplequilt.com/bags-pillows-gifts/bags-and-purses/thread-catcher-bag

http://artgalleryfabrics.typepad.com/weblog/2012/12/fat-quarter-gang-rockin-notebook-cover-by-freshly-pieced.html

9 thoughts on “Två projekt klara / Two Projects Done

Kommentera

