Idas rosa täcke / Idas´ Pink Quilt

Äntligen kan jag visa ett av mina projekt jag sysslat med denna sommar!! Ida är min systers fjärde barnbarn och givetvis skulle hon få ett täcke från ”gammelmoster”. Det är sytt av rosa 2″ rutor. Jag lade till några rutor med blommor på, för att få lite variation. Baksidan är flanell, mjuk och go. Täcket är maskinquiltat!

Finally I can show you one of my projects from this summer! Ida is my sisters fourth grandchild and of course she´d have a quilt from ”the old aunt”. The quilt is made of pink 2″ blocks. I added some blocks with flowers, to get some variation. The backing is soft flanell and the quilt is machinequilted!

idatäcket1

idatäcket2

Jag länkar till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Samtidigt vill jag också tacka AnneMarlen på bloggen Lappat och Klart, för blommorna🙂

I link to EvaJ, Monday, Show and Tell. At the same time I´ll like to thank AnneMarlen at the blogg Lappat och Klart, for the flowers🙂

22 thoughts on “Idas rosa täcke / Idas´ Pink Quilt

Kommentera

