Stjärntäcket, del 2 / The Starquilt, part 2

 

Som utlovat visar jag nu det färdigsydda stjärntäcket! Det som var en utmaning från Majas Paradis och som jag skrev om igår🙂

As promised I´ll now show you the finished starquilt! The challenge from Majas Paradis that I wrote about yesterday🙂

majas2

Baksidan är helt svart och undertråden gul, så att quiltningen skulle synas. Det blev en liten stjärnhimmel!

The fabric on the backing is black and the thread is yellow. Now you can see the stary sky on the  quilt.

majas4

De små rutorna är sydda av trianglarna som blev över, när jag sydde stjärnspetsarna. Jag sydde bara en extra söm innan jag skar. Istället för en triangel fick jag två, en stor och en liten🙂

The small squares are sewn from the leftovers, when I sew the starpoints. I just sew one extra seam before I cut. Instead of one triangel, I got two, one big and ond one smaller🙂

majas3

Länkar också till EvaJ, Måndag, Visa och berätta! Besök bloggen och få mängder med inspiration!!!!!

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell! Do visit the blog and get a lot of inspiration!!!!

24 thoughts on “Stjärntäcket, del 2 / The Starquilt, part 2

  1. Gillar kvilten! Fina färger, fint motiv!
    Vilken härlig stjärnhimmel, man riktigt ser kaskaderna och hur snabbt de rör sig i universum!

Kommentera

