StarBOM

Förra sommaren, 2013, började jag följa en quilt-along, där det syddes stjärnor. Vi fick en ny stjärna att sy varje månad. Rutorna är 12″ stora och sammanlagt sydde vi 12 stjärnor. Jennifer Schifano Thomas höll i quilt-alongen och hennes blogg heter Curlicue Creations. Jag valde att sy mitt täcke i brunt, vilket blev en utmaning för mig, eftersom brunt inte är en färg jag gillar. Nu har jag sytt ihop toppen och tro det eller ej, men jag tycker täcket blev jättefint🙂

Last summer, 2013, I started following a quilt-along where we were sewing stars. We had one new star every month. The blocks are 12″ and we sew 12 different stars. Jennifer Schifano Thomas was holding the quilt-along and her blog is Curlicue Creations. I choosed to sew my quilt in brown, which was a challenge for me, cause I don´t like that colour. Now I´ve finished the top and believe it or not….I really like the quilt🙂

starbom22

Lite sent, men fortfarande i tid länkar jag till EvaJ, måndag, Visa och berätta!

A bit late, but still in time, I link to EvaJ, Monday, Show and Tell!

12 thoughts on “StarBOM

Kommentera

