Ingenting? / Nothing?

En vecka har gått, sedan mitt senaste inlägg här på bloggen. Vad har hänt? Ingenting? Eller…….!

One week has passed since my latest post on this blog. What´s happened? Nothing Or….?

mössa2

Jag har stickat en mössa, så jag slipper frysa i vinter🙂

I´ve knitted a cap, so I wont freeze this winter🙂

Jag har sytt Leaders and Enders, sytt vita ramar på scrapsen. Quiltat på symaskin och nu syr jag ihop rutorna.

I´ve sewn Leaders and Enders, added white borders to the scraps. Quilted the blocks on my sewingmachine and now I´m sewing the blocks together.

scrapsrutor44

a2

Jag har ”mackat” ett täcke och en löpare. Quiltat löparen.

I´ve ”sandwiched” a quilt and a table runner. I´ve quilted the table runner.

mackat

Varje kväll syr jag på mitt hexagontäcke ”La Passion”.

Every evening I´m handpiecing on my hexagonquilt ”La Passion”

lp55

Mitt ”problem” är att jag aldrig blir färdig med något🙂 men jag hoppas att jag inspirerat någon att fortsätta sy, hur lång tid det än tar! För den som vill ha mer inspiration, länkar jag till EvaJ, måndag, Visa och berätta!

My ”problem” is I don´t get anything finished🙂 but I hope I´ve inspired to continue sewing, how long time it´ll ever takes! If you want more inspiration, I link to EvaJ, Monday, Show and Tell!

majagrön

Sist, men inte minst, vill jag tacka Maria (Majas Paradis) för de fina tygerna. De kommer att passa utmärkt i ett vintertäcke jag planerar att sy🙂

Last, but not least, I´ll like to thank Maria (Majas Paradis) for the lovely fabrics. They´ll be perfect for this winterquilt I´m planning to sew🙂

 

7 thoughts on “Ingenting? / Nothing?

  1. Måndagarna kommer tillbaka vecka ut och vecka in så fortsätt du så här och sy samt INSPIRERA och tillslut Gun så vips är alla dina arbeten färdiga….Tack snälla för du länkar idag till Visa och Berätta måndag/Bambikram

  2. You have been busy! It’s not possible to have finished work to show every time you blog, and sometimes work in progress is very interesting. Keep showing partly finished projects, it’s good to see them!

  3. ”Ingenting” kan du umulig ha gjort, for her var mange fine prosjekter. Jeg blir så imponert når jeg ser scrappen bli til flotte quilter. De hvite blokkene med scraps inni var spennende. Gleder meg også til å se hvordan hexagonquilten blir.🙂

Kommentera

