På mitt sybord / On My Sewing Table

En vecka har gått sen förra inlägget. Vad har jag gjort?? Ute är det grått, grått, grått, så det passar att sitta inne och sy🙂 Toppen med scrapstrianglar är ihopsydd och baksidan är också fixad. Nu ska de bara nålas ihop och quiltas!

One week has passed since my last post. What have I been doing???? The weather is very, very grey, so I´ve been sewing and trying not to get too depressed🙂 The top with scraptriangles is done and so are the backing. Now I just have to pin them and then do some quilting!

sybordet

Har sparat en mängd 2.5″ rutor under årens lopp. Dags att göra något av dem. En stor hög med blå rutor sys ihop med vita rutor. En del av de vita är scraps från triangeltäcket! Det gäller att ta till vara på allt🙂 Vad det ska bli?? En väska, tror jag.

Have been saving a lot of 2.5″ squares during the years. Time to use them now. A big pile of blue squares are pieced together with white squares. Some of the whites are scraps from the trianglequilt! Don´t throw anything away :) What´s it gonna be? A bag, I think.

blåvita

Några rutor har jag sytt 9-rutor av. Ganska slumpmässigt valda och ihopparade. Jag har börjat skära isär dem, för att göra Disappearing Nines (försvinnande nior) av dem.

Some of the Squares I´m sewing together as 9-blocks. Pretty ransom choosen. I´ve started cutting them, to make Disappearing Nines from them.

9rutor9

disnine

Resten av 2.5″ rutorna syr jag ihop två och två. Sen får vi se vad det blir av dem🙂 Jag länkar till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Kanske jag kan få lite tips därifrån!

The rest of the 2.5″ squares I sew together two by two. Then we´ll see what´s becoming of them🙂 I link to EvaJ, Monday, Show and Tell. Maybe I can get some ideas from that blog!

tvåotvå

9 thoughts on “På mitt sybord / On My Sewing Table

  1. Visst är det kanon att få sitta och para ihop tygbitar med massor av färg när det bara är grått, grått, grått ute? Ska bli kul att se vad det blir av dina rutor.

Kommentera

