Grand Illusion, part 2

 

I två dagar har jag sytt och sytt, för att komma någonstans på quilten Grand Illusion! Så här såg mina högar ut i morse🙂

For two days I´ve been sewing and sewing, to get somewhere with the quilt Grand Illusion! This is how high my piles were this morning🙂

del1o2

Det finns tre olika sätt att sy del 2 och jag valde variant 3. Den utan mallar! Det blir inte bara block till quilten, utan jag får också en mängd med bonustrianglar. Detta är en av många tips man får när man följer Bonnie Hunters blogg! Vill du se fler hur andra sytt del 1 och 2 klickar du på länken HÄR!

There are three different ways to sew part 2 and I choosed the tird one. The one that has no templates! Following that, you don´t just get the block, you also get a lot of bonustriangles. This is one of many tips you get, following Bonnie Hunter´s blog. If you want to see other ways to sew part 1 and part 2 you click HERE!

del1ochdel2

Jag länkar också till EvaJ, måndag, Visa och berätta! Där får du, förutom Evas fina quiltar, flera länkar till andra quilt bloggare. Hur mycket idéer och inspiration som helst!

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell! There you´ll get lots of links to other quiltbloggers. Even if the blogs are in Swedish, you can always look at the photos and get inspired!

 

10 thoughts on “Grand Illusion, part 2

  1. Detta verkar vara ett riktigt stort arbete! Strongt av dig att sätta igång ett sådant projekt! Jag är väldigt nyfiken på slutresultatet!

Kommentera

