En ny utmaning / A New Challenge

På bloggen Majas Paradis finns nu i januari (och jag hoppas den fortsätter resten av året)  utmaningen: Bläddra i dina quiltböcker och sy något från dem! Jag tog fram boken ”Patchwork”, skriven av Ann E. Baird, Ea Fisker och Jeanette Höjgard. Först utgiven i Danmark 2006. Jag gillar innehållet, för det är mycket färger och flera fina mönster!

At the Swedish blog Majas Paradis, there are now in January (and I hope it will continue for the rest of the year) a challenge: dip into your quilting books ond find something to sew! I choosed the book ”Patchwork”, by the authors Ann E. Baird, Ea Fisker and Jeanette Höjgard. Released in Denmark 2006. I like the book, because it´s many nice patterns and many colours.

patchwork

Jag valde att sy en väska i svart och rosa. Tycker den är jättehärlig! Fick improvisera lite, när det gäller vadden och dessutom blev min botten för liten, så det blev lite veck. Annars är jag nöjd med väskan🙂

I choosed to sew a bag in black and pink. I love it very much! Had to improvise a bit when I choosed batting and then bottom of my bag turned out too small so I had to tuck in fabrics from the side of the bag. Still I´m pretty pleased with the bag🙂

sommarv

10 thoughts on “En ny utmaning / A New Challenge

  1. Mina utmaningar gäller ALLTID!
    Det är upp till Er vad som blir med dom!
    Jag är så glad att Du vill vara med och låta dig utmanas!
    Superfin väska!
    Kram//Maja

  2. Den blev ju jättefin och i härliga färger! Tycker att Majas idé var toppenbra för det betyder att man tittar i böckerna igen och upptäcker en hel del som både ger nya idéer och ännu mer lust att sy!
    Kramisar

Kommentera

