Fel blir rätt… / Wrong Becomes Right

Antingen hade jag väldigt bråttom eller också sydde jag i någon slags koma🙂 Det var inte bara ett fel, utan tre felvända små rutor på mina rosa Jakobs stegar! Nu är det åtgärdat, så här kommer en ny bild:

I was either in a hurry or in some sort of coma, sewing these blocks🙂 There wasn´t only one mistake, instead I managed to sew three tiny blocks wrong! Now my pink Jacob´s Ladder are right, I think, so here´s a new pic:

rättrosa

Har hittat en Quilt-Along till som verkar intressant. QuiltMaker Bitty Blocks 2015. Första måndagen i varje månad kommer en ny ruta att sy. I januari sydde vi Bowties. I februari syr vi Baskets. Tror man ska sy ihop dem i en lång rad, men jag väntar med det. Mina Bowtie rutor är klara och nu kämpar jag på med Korgarna (inte min favoritruta).

I´ve found a new Quilt-Along that looks interesting. QuiltMaker Bitty Blocks 2015. The first Monday every month there will be a new block to sew. In January we sew Bowties. In February we are sewing Baskets. I think you´d sew them together in a row, but I haven´t done that yet. My Bowtie blocks are done and now I´m struggling with the Baskets (not my favourite block).

bowtie

Jag hittade blocken tack vare Rikstäckets hemsida! Idag är det måndag och då finns det ytterligare en blogg där du kan få idéer och inspiration, nämligen EvaJ, Måndag, Visa och berätta! Rekommenderas varmt!

I found the Quilt-Along thanks to Rikstäcket! Today it´s Monday and there´s another blog filled with ideas and inspiration. It´s EvaJ, Monday, Show and Tell. I recommend it!

14 thoughts on “Fel blir rätt… / Wrong Becomes Right

  1. Flotte blokker. Jeg strevde også litt med basket-blokkene, men har nå fått taket på dem. Man må finne sin måte, og så lærer man litt etterhvert. Lykke til med blokkene!

Kommentera

