Korgar / Baskets

Jag följer gärna en quilt-along. Speciellt en där man inte vet hur quilten ska se ut. Ganska spännande, tycker jag🙂 Hos Quiltmaker.com finns det en quilt-along, där man syr ganska små block (QM Bitty Blocks). Jag har redan visat mina Bowties, som vi sydde i januari. I februari har vi sytt korgar. Jag har nog aldrig varit riktigt förtjust i denna ruta, men ibland får man kasta sig ut i prövningar! Sy 14-18 stycken stod det i beskrivningen. Jag sydde 15 korgar. Nu är det bara att vänta till första måndagen i mars, då nästa ruta kommer!!

I do like to follow a quilt-along. Especially one where you don´t know what the finished quilt will look like. Pretty exciting, I think🙂 At Quiltmaker.com there´s a quilt-along, where you sew small blocks (QM Bitty Blocks). I´ve already shown you my Bowties that we sew in January. In february we´ve been sewing baskets. I have never liked this block, but sometimes you must throw yourself into a probation! Sew 14- 18 baskets it said in the tutorial. I sew 15. Now I just have to wait til the first Monday in March, when the next block is revieled!!

baskets

Apropå måndagar, så är det dags att länka till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Kanske finns där fler quiltare som sytt korgar🙂

Talking about Mondays, it´s time to link to EvaJ, Monday, Show and Tell. Maybe you´ll find more quilters there, that been sewing baskets🙂

10 thoughts on “Korgar / Baskets

Kommentera

