Bokutmaningen, februari / The Book Challenge, February

Vår kära Maja fortsätter att utmana oss!! Bläddra i böcker och sy är uppmaningen🙂 Jag behövde idéer till en applikation och letade i boken ”Applikationer och lappsömnad”, Skriven av Gerd Gellein Merkesdal.

Our sweet Maja continues to challenge us!! Look into your books and sew something she sais🙂 I needed ideas for an applique and search for it in the book ”Applikationer och lappsömnad” (Applique and patchwork). Written by Gerd Gellein Merkesdal.

bokfeb

Jag tyckte att denna lilla blomma passade utmärkt på min löpare.

I thought this little flower would look nice on my table runner.

bokfeb1

Löparen är sydd av scraps. Hittills har jag låtit slumpen avgöra vilken tygbit jag ska sy, men nu har jag börjat gå lite mer efter färger. Kanske är det nästa steg i min lappsömsutveckling🙂

The table runner is sewn with scraps. This far I´ve let the scraps be sewn randomly, but now I´ve started going more by colours. Maybe it´s the next step in my quilt sewing development🙂

bokfeb2

4 thoughts on “Bokutmaningen, februari / The Book Challenge, February

  1. Jag gillar denna löpare!
    Blommorna är kul placerade och dina fin kviltade blad är pricken över i!
    Du har en lott till dragningen i februari!

    kram//Maja

Kommentera

