2013

År 2013 deltog jag för första gången i bloggen ”Soscrappys” utmaning Rainbow Scrap Challenge (RSC) En ny färg blev vald varje månad och sen skulle man sy något av sina scraps i den färgen. Jag sydde trianglar🙂

2013 was the year when I for the first time participated in the blog ”Soscrappy´s” challenge Rainbow Scrap Challenge (RSC) A new colour was choosen every month and then you´d sew something from your scraps in that colour. I was sewing triangles🙂

4tri

Förra året sydde jag ”Majaväskor” och i år syr jag blocket ”Jakobs stege” Nu har jag dessutom fått klart triangeltäcket. Det blev ganska stort, 2,14 x 1,48 m (84″ x 58″)!

Last year I sew ”Majabags” and this year I´m sewing the block ”Jacob´s Ladder” Now I´ve finally finished my triangle quilt. It´s pretty large, 84″ x 58″ (2,14 x 1,47 m)!

triangel

22 thoughts on “2013

  1. Love your triangle quilt. It’s a great way to use up those not-so-straight pieces. I might have to copy you.🙂 Thanks for the inspiration.

  2. Du är som vanligt fantastisk!
    Men stort??!??…. 2,14 x 1,48 cm?…. 😉 Blir kanske större om man tar bort en bokstav??😉

      • Det är nog jag som har för små händer för att förstå! Men är måttet 2,14 meter x1,48 meter, då är jag med! ….. tror jag!! =) …. Får nog komma hem till dig och se med egna ögon!

      • Ja, jag erkänner…..jag skrev fel. Jag ska genast rätta till det🙂 Och du får gärna komma och titta på det!
        Gun

Kommentera

