Smått och gott / Nice Little Things

Ibland är det kul att sy något annat än täcken. Jag gillar att sy väskor, vilket ni nog vet vid det här laget🙂 En liten väska till surfplattan, uppiffad med bollfrans, fick det bli denna gång. Mönstret hittade jag HÄR, fast först såg jag den hos Marsha och hennes Friday Finds. Jag ändrade lite när jag sydde handtagen och istället för att färga botten, tog jag helt enkelt ett annat tyg🙂

Sometimes it´s fun to sew something else than blocks and quilts. I like to sew bags, which you probably know by now🙂 Here´s one small bag for the smaller laptop. I found the tutorial HERE, but I first saw it at Marsha´s blog and her Friday Finds.  I change the fabric handles and instead of dip dye the bottom I simply took another fabric🙂

bollfrans

Har också testat att sy en fågelnåldyna, men tycker att mina fåglar mer liknar fiskar🙂 Söta är de i alla fall! HÄR hittar du mönstret.

Did also try to sew these cute bird pin cushion, but mine looks more like fishes, I think :) Anyway, HERE is the tutorial.

nålfåglar

4 thoughts on “Smått och gott / Nice Little Things

Kommentera

