Bokutmaningen / The Bookchallenge

Börjar detta inlägg med att länka till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Hon skriver flitigt varje dag, till skillnad från vissa andra (jag)🙂 Dessutom hittar du länkar till andra duktiga quiltare där!

Start this post by linking to EvaJ, Monday, Show and Tell. She writes every day on her blog, I wish I could do the same🙂 Besides that, you also finds links to even more gifted quilters there!

Jag vill också puffa för bokutmaningen hos Majas Paradis!!! ”Bläddra i en quiltbok och sy något från den”. Förra månaden var vi bara två, som hängde på. I och för sig var det bra för mig, för jag vann en massa tygscraps! Dock är det roligare om vi är fler! Denna månad har jag valt att sy från boken ”15 Minutes of play”, skriven av Victoria Findlay Wolfe.

I ´m participating in a bookchallenge (Swedish) at the blog Majas Paradis. Last month we were only two quilters working on the challenge. That´s not too bad, cause I won a lot of scraps, but it´s always funnier when there are more participants! This month I choosed to sew from the book ”15 Minutes of Play”, written by Victoria Findlay Wolfe.

bk15bb

I boken får man lära sig att sy tyg av scraps, som man sedan kan göra olika sorters block med. Jag valde att göra vanliga kvadrater, men på somliga av dem sydde jag en ”tittkant”. Heter det så??????🙂 Just de tygerna har jag fått av Maja!

In the book you learn have to do Made-fabrics of your scraps and cut whatever block you like to use. I made ordinary squares, but on some of them I sew an extra boarder. Think there´s a name for it, but I don´t remember🙂 Those fabrics I got from Maja!

bok15aa

Eftersom min symaskin har varit på reparation, har jag inte hunnit quilta täcket. Hoppas ändå att Maja godkänner mitt försök trots att täcket inte är klart.

Since my sewingmachine has been not working, I haven´t had a chance to quilt the quilt. I hope Maja still thinks it´s ok, although the quilt isn´t finished!

bok15

14 thoughts on “Bokutmaningen / The Bookchallenge

  1. Fantastiskt! Scrapskviltar är så vackra!
    Visst är det okay att du inte hunnit kvilta, men jag ser den gärna färdig också.
    Tycker också att det är tråkigt att inte fler hänger på med bok utmaningen, men man kan ju inte tvinga folk att sy.
    Lycka till med din symaskin och fortsatta sömnader!
    Kram Maja

  2. Träffade Victoria i Houston i höstas där hon satt och sydde på just scraps quiltar!!
    Tack för denna inspiration du ger oss alla på Visa och Berätta måndag och din länkning dit/Bambikram

  3. Kul med ‘tittramen’ Den sticker ut! och ger en särskild touch åt verket!
    Undrar hur det skulle se ut om man gjorde flera tittramar och i olika färger, som tar upp färgerna i varje enskild kvadrat?

Kommentera

