Quiltning pågår / Doing Some Quilting

En vecka försvinner fort. Idag, måndag (!), tänker jag börja med att länka till EvaJ, måndag, Visa och berätta! Där kan du få massvis med inspiration och jag kan lugnt säga att jag behöver det just nu.

One week passes on very quickly. Today, Monday (!), I start with linking to EvaJ, Monday, Show and Tell!! There you can get a lot of inspiration and that´s something I really need right now.

tp2

Hela veckan har gått åt till att quilta. Jag quiltar på maskin och jag quiltar på mitt Tula Pink täcke, City Sampler quilt. 100 rutor och jag försöker att quilta dem som de är quiltade i boken. Just nu har jag 30 stycken kvar🙂

This whole week has been a quilting week. I´m doing machinequilting and I´m quilting my Tula Pink quilt, City Sampler quilt. 100 blocks and I´m trying to quilt them as they are quilted in the book. Right now I have 30 blocks left to quilt!🙂

cr2

Ibland tar jag paus från quiltandet och skär till nya rutor. Dessa ska bli stjärnuddar till Calico Rose täcket, en quilt-along från Weddingdress Blue.

Sometimes I take a break from quilting and are cutting new blocks. These are gonna be starpoints on the Calico Rose quilt, a quilt-along from Weddingdress Blue.

madefabrics

Jag har också börjat quilta mitt lilla täcke med ”made fabrics”, men när quiltinspektören börjar lägga sig i arbetet är det bara att sluta sy!

I´ve also started quilt my little quilt with ”made fabrics”, but when the quiltinspector turns up, it´s time to quit!

kattkontroller

19 thoughts on “Quiltning pågår / Doing Some Quilting

  1. Har också en quiltinspektör, tyvärr jobbar han vid fel tillfällen oftast……. Men jag gillar honom ändå, fint att du jobbar på

  2. Så fina arbeten. Det där ”Made fabrics” såg roligt ut. Jag har hittills sytt kvittoremsor av mina miniscraps, men jag börjar bli trött på det. Hur gör du? Pusslar ihop på frihand eller ska man ha ett papper som bas? Berätta.

    • Jag syr ihop mina scraps lite hur som helst. Efter varje tygbit skär jag rent sömsmånen. När varje ruta är tillräckligt stor, skär jag till den som jag vill ha den (Kvadrat, triangel t ex). Jag sydde också kvittoremsor, men tröttnade. Hittade boken, som jag sytt efter. Den kan rekommenderas.
      Gun

  3. Jag har också tänkt kvilta ”efter boken” med City Blocks. Litet bökigt verkar det att kvilta hela täcket på en gång, men du kanske kviltar i sektioner? Min idé är att köra Quit as you go, men………usch så mycket handsömnad det kommer att bli då.

Kommentera

