Juniboken / The Book of June

Dags för månadens bokutmaning. Maria från bloggen Majas Paradis utmanar oss i år att bläddra i våra quiltböcker och sy något vi gillar. Junis bok fick bli den här:

Time for the bookchallenge this month. Maria from the blog Majas Paradis are challenge us this year to look into our quiltbooks and find something we like to sew. This is the book I choosed for June:

bkojuni

Och i denna bok hittade jag mönstret till en väska (vet ej varför den kallas för påse!). Istället för att göra regnbågstyg, använde jag mig av mina överblivna kvittoremsor🙂

And in this book I found the pattern to a bag. Instead of using rainbowfabrics I choosed to use some of my leftover stripes🙂

bokutmjuni

Väskan blev ganska stor och det är dålig styrsel på den. Jag skulle nog ha haft tjockare vadd i den. Nu har jag stoppat en kudde i den, för att få den att stå upp! Nästa månad väljer jag en annan bok!!

The bag is very big, I think and it keeps on falling together. I think I´d have used thicker batting in it. Now I´ve filled it up with a cushion, so you can see how it looks! Next month I´ll choose another book!!

bokutmaningjuni

6 thoughts on “Juniboken / The Book of June

  1. Åh, den har jag oxå sytt! Vi gjorde den som en swap i vår förening och bytte till oss remsor i regnbågens färger. Jag älskade tygerna och de olika remsorna – men precis som du beskriver är väskan helt utan styrsel och svår att använda till nått. Tråkigt när man lagt ner så mycket tid. Men dom är fina att titta på i alla fall🙂

  2. Hej Gun!
    Jag håller med Kate. Detta blir en bra väska att bära med kviltprojekt i!
    Köp hem Stiff Stuff! det är perfekt att ha till väskor!!!
    När jag väl har börjat med det så kan jag inte sluta!

    Nu har du en lott till dragningen!

    Kram//Maja

Kommentera

