Glada scrappy dagen är här / The Happy Scrappy Day is Here

Ursäkta översättningen till svenska, det låter mycket bättre på engelska🙂 Min vän Kate från Australien och jag, bestämde oss för att ha en dag då vi visar upp något vi sytt av enbart scraps. Kan vara allt från en liten ruta till ett stort täcke och allt däremellan!

My friend Kate from Australia and I, decided we´d have a day when we show you something we have done, just using scraps. It can be anything, from a tiny block to a big quilt and everything in between!

virvel1

Jag fick välja dag (hurra!), så jag valde den 15:e varje månad. Mitt projekt just nu är hämtat från bloggen Crazy Mom Quilts. Hon har sytt en quilt som heter scrap vortex quilt (vortex=virvelvind).  Än så länge har jag bara hunnit med första vändan och sytt ihop små rutor. Nu ska de upp på designväggen och vridas och vändas på, tills jag tycker det ser bra ut🙂

I got to choose the day (hurrah!), so I choosed the 15th every month. My project are from the blog Crazy Mom Quilts. She has sewn a quilt called Scrap Vortex Quilt. So far I´m on step one and have sewn tiny blocks. Now I´m gonna pin them on my designwall, twist them and turn them, till I think it looks good🙂

virvel2

Jag länkar till Kate. så du kan se vad hon håller på med. Vill du också vara med på vår scrappydag, så lämna en kommentar på min eller Kates blogg. Helst någon gång före den 15:e var månad, så lägger jag in en länk till din blogg. Låt oss ha en Happy Scrappy dag tillsammans🙂

I link to Kate, so you can see what she´s been sewing. If you want to participate in our scrappyday, just leave a comment on my or Kate´s blog. Let us know before the 15th every month and I´ll link to your blog as well. Lets have a Happy Scrappy day together🙂

virvel3

10 thoughts on “Glada scrappy dagen är här / The Happy Scrappy Day is Here

  1. Oh dear, and I missed our first ever post… But I’ll have something up today my time, tomorrow your time. It was such a dreadful day yesterday, but today is a new day, the sun will be up in an hour, and after I have done one thing, the rest of the day is mine! I promise not to let you down next month!

  2. Kul med Happy Scrappy! Och så passande eftersom jag ganska nyligen efterapat dig och nu syr mina smulor till ”made fabrics”. Kanske hinner jag få ihop några rutor till till mitten av augusti.

  3. Jag är jättegärna med på Happy Scrappy! Sista minuten nu. Senare idag (kunde inte sova) lägger jag ut mitt projekt som inte är färdigt, men det gör väl ingenting. Det är sytt av scraps och av lite större bitar jag delat. Gör det något? Kul idé!

Kommentera

