Röda juli / Red July

Ja, nu menar jag inte röd av värme och sol, för det har vi inte sett så mycket av här🙂 Jag pratar om månadens färg på bloggen Soscrappy. Jag fortsätter sy mina Jakobs stege rutor. Har börjat inse att detta kommer att bli ett kolossalt stort täcke om jag fortsätter sy fem rutor av varje färg……… Får nog lov att dela upp rutorna till några mindre täcken istället, hmmm!

Well, I´m not talking about red from to much sun and heat. No, that´s not happening here this summer🙂 I´m talking about the colour of this month according to the blog Soscrappy.  I keep on sewing my Jacob´s Ladder blocks. Sewing five blocks every month is gonna end up as a very big quilt………Guess I´ll have to make some smaller quilts instead, hmmmm!

jsjuli

22 thoughts on “Röda juli / Red July

    • Bloggen Soscrappy har en Regnbågsscraputmaning, som pågår hela året. Varje månad väljer hon en färg och sen är det upp till dig om du vill sy något i denna färg. Var lördag kan man se andra quiltare visa upp vad de har sytt. I år syr jag blocket ”Jakobs stege”, förra året sydde jag ”Majaväskor”. Om du besöker hennes blogg en lördag, kan du fått jättemånga tips om vad du kan använda dina scraps till!!

Kommentera

