Bröllopstäcket / The Weddingquilt

Hanna och Josef har gift sig!!!! Önskar dem all lycka i världen❤ För mig fanns det bara en sak att ge dem……..ett lapptäcke. I Kaffe Fassetts bok, ”läckra lapptäcken”, hittade jag ett täcke som heter bröllopskvilten. Passande, eller hur?🙂

Hanna and Josef got married this weekend!!!! We wish them all happiness❤ For me there was only one thing I could give them…..a quilt. In the book ”Passionate Patchwork”, Kaffe Fassett, I found a quilt named Weddingquilt. Suitable, isn´t it?🙂

bokaug1

bokaug2

Jag valde att sy täcket i ungefär samma färger, som i boken, men hoppade över bårderna. Detta får bli mitt bidrag till månadens bokutmaning, som pågår hela året på bloggen ”Majas Paradis”.

I´ve choosen to sew the quilt in the same colours as in the book, but I skipped the borders. This will be my contribution to the bookchallenge of the month at the blog ”Majas Paradis”.

hannaojosef

bröllop1

Och eftersom det är tisdag, länkar jag också till EvaJ, måndag, Visa och berätta! En aldrig sinande källa av inspiration!!

And since it is Tuesday, I link to EvaJ, Monday, Show and Tell! A blog filled with inspiration!!

 

7 thoughts on “Bröllopstäcket / The Weddingquilt

Kommentera

