Överblivna rutor / Leftover Blocks

Ibland gör man fler rutor än man behöver. I alla fall gör jag det🙂 Dessutom får jag ibland ärva överblivna rutor från mina kompisar som syr. Jättebra, tycker jag! För även om de har tröttnat på sina rutor, så är de ju nya för mig. Av de senaste jag fick har det bland annat blivit en väska.

Sometimes you sew more blocks than needed. At least I do🙂 I also sometimes inherrit leftover blocks from my friends. That´s a great idea, I think! Cause even if they got tired of the blocks, the blocks are still new to me. From the latest I recieved I sew a bag.

gunsansbag

Handtagen fick bli i ett helt annat tyg och quiltningen blev inte så bra, men som väska duger den utmärkt🙂

The handles had to be in a different fabric and the quilting wasn´t that good, but as a bag it´s prefect🙂

gunsansbag1

10 thoughts on “Överblivna rutor / Leftover Blocks

Kommentera

