Det lila täcket / The Purple Quilt

För några år sedan, började jag följa en quilt-along från Victoriana Quilt Designs. Jag valde att sy mitt täcke i lila och rosa tyger. När toppen var färdigsydd, hamnade den i en låda och där har den legat länge.🙂 Nu har jag plockat fram den igen. Quiltat och sytt klart med lukkekant och allt! Känns skönt att få ännu ett UFO färdigsytt!!!!!

Some years ago I started following a quilt-along from Victoriana Quilt Designs. I choosed to sew my quilt in purple and pink fabrics. When the top was done, I put it in a box and there it has been for quite a while now.🙂 I finally decided to do something about it, so now it´s quilted and the binding is done! Feels good to have another UFO finished!!!

lilatäcket2015

Jag länkar till EvaJ, måndag, Visa och berätta, för idag är det tisdag och på Evas blogg flödar inspirationen🙂

I link to EvaJ, Monday, Show and Telll, cause today it´s Tuesday and at Eva´s blog you´ll find a lot of inspiration🙂

13 thoughts on “Det lila täcket / The Purple Quilt

Kommentera

