Tre stjärnor / Three Stars

För några veckor sedan (tiden går så fort) var jag på kurs hos Quiltbiten, Uppsala. Vi skulle få lära oss sy hexies på ett nytt sätt! Kul, för jag har sett dessa hexagoner och ofta undrat över bästa sättet att sy dem🙂

Some weeks ago (time flashes by) I took a class at Quiltbiten (Swedish quiltshop), Uppsala. We was to learn how to sew hexies in a new way! Really funny, cause I´ve seen these heagones before and often wondered how to best sew them🙂

hexiekurs1

Vi skulle välja tyg med mönster som upprepades flera gånger. Gärna ett mönster utan blommor! Jag tog ett tyg som legat i hyllan ganska länge. Vet inte riktigt varför jag ens köpte det🙂 Har aldrig gillat det.

We´d choose a fabric with a pattern that was repeated several times. Gladly choose a fabric without flower, was the instruction! I took a fabric that I´ve had for years. I don´t even know why I bought it🙂 Don´t like it at all.

hexiekurs2

Nu har jag i alla fall sytt tre stjärnor och börjat på den fjärde. Mitt fula tyg passade utmärkt till dessa hexiestjärnor. Jag är väldigt nöjd med mina stjärnor!

Now I´ve sewn three stars and started on the fourth. My ugly fabric is perfect for these hexiestars. I´m so pleased with my stars!

hexiekurs3

Jag länkar till EvaJ, måndag, Visa och berätta. En blogg väl värd att besöka. Kolla in allt fint Eva syr och hitta länkar till andra quiltare!

I link to EvaJ, Monday, Show and Tell. A blog well worth visiting. Check out all the nice work Eva does and find links to other qiulters!

14 thoughts on “Tre stjärnor / Three Stars

Kommentera

