Remsor och en överraskning / Strings and a Surprise

Jag börjar med överraskningen! Igår fick jag ett stort brev med posten. I detta brev låg 20 stycken färdigsydda rutor, sydda av quiltare från hela Sverige och Tyskland. Jag hade vunnit ”Lavendelkakfatrutor” från Rikstäcket och Runtäckets sommarlotteri! Vilken överraskning!!! Jag blev jätteglad🙂 Började genast fundera hur jag bäst skulle kunna sy ihop rutorna till ett täcke.

I start with the surprise! Yesterday I recieved a big letter from the postman. In this letter was 20 finished blocks, sewn by quilters from all over Sweden and Germany. I had won ”Lavendel cake dish blocks” from a summerlottery, hold by Rikstäcket and Runtäcket (Swedish quiltguild). What a big surprise!!!! Happy dancing for me🙂 I have already started to plan how to sew them together the best way.

kakfat

Jag har börjat ett nytt projekt och den här gången tänkte jag låta er följa med från början. Jag brukar annars mest visa färdiga resultat, men på bloggen Rossies Craft finns en uppmaning som går ut på att visa hela processen med att sy en quilt. Jag läste om detta hos min vän Kate i Australien och tänkte att detta måste jag testa.

I´ve started on a new project and this time I´ll let you follow it from the beginning. I usually post about already finished projects, but at the blog Rossies Craft there´s a request to show the process in making a quilt from the start. I read about it on my friend Kate´s blog and decided to give it a try.

remsor1

För ett tag sedan fick jag ganska många remsor från Vivanne (bloggen Jane Gardner-Sweden). Tänker nu sy ihop alla till en ”Strata”, men måste förstås arrangera dem i en fin ordning.  Satte upp dem på min designvägg och insåg att de var olika långa. Första åtgärden blev alltså att ordna dem efter längd och där är jag nu🙂

A while ago I recieved a lot af strings from Vivianne (blog Jane Gardner-Sweden).  I´m gonna sew them together (a Strata), but first I must arrange them in a nice way. I pinned them on my designwall and realized they were in different sizes. Had to begin to pin them after theire length and that´s where I am right now :) 

remsor2

13 thoughts on “Remsor och en överraskning / Strings and a Surprise

  1. Oh GOOD! I love that you’ve begun to show us how you work. And I’m very envious of that wonderful package of blocks. Will you be showing us what you do with those soon?

  2. Grattis till dina block! Det är ju så kul att vinna! Jag fick också remsor av Jane som ännu inte blivit använda. Jag sydde ett block men det blev hemskt så jag ser med spänning fram emot resultatet av dina remsor på väggen.

Kommentera

