Fantasi / Fantasy

Som jag berättat tidigare, brukar jag få tygbitar och överblivna block från mina kompisar! Jag blir lika glad varje gång och jag försöker verkligen att använda allt jag får. Eftersom jag oftast inte vet hur blocken var tänkta att användas, blir det genast lite mer spännande. Jag får tänka till lite och göra min egen version!

As I have told you earlier, I sometimes recieve fabricscraps and leftover blocks from my friends! Every time it happens, I do the happy dance and I really try to use every piece I recieve. Since I don´t know how the blocks were ment to be used, it makes the whole thing more exciting. I have to do some thinking and make my own version!

gunsans

Mitt senaste projekt, med remsor är också på gång. Nu har jag ordnat dem efter färg och sytt ihop dem två och två🙂

My latest project, with strings are rolling on. Now I have pinned them after theire colours and sewn them together two and two🙂

remsor44

remsor55

remsor66

6 thoughts on “Fantasi / Fantasy

  1. En flott liten quilt du har fått til. Og så spennende med de remsene. Takk for tipset om papir som ikke skal rives vekk. Det må jeg spørre etter neste gang jeg er i quiltebutikk.

Kommentera

