Scrap Happy Day!!!!

Javisst är det kul att leka med scraps. Att utmana sig själv och få ihop en fin quilt! Ibland är det svårt att hitta ett mönster man är nöjd med och vill prova. På bloggen Crazy Mom Quilts hittade jag beskrivningen på ”Scrap Vortex” eller Häxkittel som vi kallar den på svenska. Jag blev genast förtjust i mönstret och började att sy.

Yes, isn´t it fun to play with scraps. To challenge yourself and make a nice quilt! Sometimes it´s hard to find a great pattern to test and which makes you happy. At the blog Crazy Mom Quilts I found a tutorial called Srap Vortex, which I falled in love with.

virvel1

I mina tidigare inlägg på Scrap Happy Day (alltid den 15:e varje månad och alltid tillsammans med Kate) har ni kunnat följa mina framsteg. Så här såg det ut i september:

In my earlier posts on Scrap happy Day (always the 15th every month and always with my friend Kate) you have read about my scrapsewing. This is how far I was i September:

setp222

Nu har jag sytt färdigt quilten och jag har också quiltat den. Den blev inte så stor, men den är godkänd av inspektören🙂

Now I´ve finished the quilt and even quilted it. It´s not a big quilt, but at least it´s approved by the inspector🙂

scrapvortex

häxkittel54

Jag blev verkligen nöjd med resultatet och redan början sy på nästa Häxkittel. Förhoppningsvis blir den lite större än den första. Detta är ett jättekul mönster och går fort att sy. jag kan verkligen rekommendera det!

I´m very pleased with the result and have already started on a new one. I hope it´ll be larger then the first one. This is a very fun pattern and so easy to sew. I can truly recommend it!

scrapvortex2an

Syr du också mycket med scraps? Kanske vill du vara med och visa vad du sytt och inspirera oss andra! Skriv det i kommentaren, så länkar jag till din blogg!

Do you also use scraps when sewing? Maybe you want to show other quilters what you been sewing, giving us all more inspiraion! Just leave a comment and I´ll link to your blog!

http://tittisquiltlek.blogspot.se/

https://talltalesfromchiconia.wordpress.com/

http://sewingmagpie.blogspot.com.au/

https://knettycraft.wordpress.com/

11 thoughts on “Scrap Happy Day!!!!

Kommentera

