Metamorfos / Metamorphos

Eller från en ruta till en annan! Det började med denna ruta. Jag sydde flera hundra och sedan sydde jag ihop dem (har tappat bort just den bilden).

Or, from one block to another! It all started with this block. I sew hundreds of them and then I pieced them together (that photo I´ve lost).

metamorfos1

Jag blev inte nöjd med resultatet. Istället skar jag ”sönder” alltihop. Fick ut små trianglar, sydde på extra remsor och det blev hexagoner av dessa. Sen åkte de ner i en låda, för jag vet inte vad jag ska göra med dem🙂

I wasn´t pleased with the result. Instead I cut everything into small pieces. I now had very small triangles, I sew strings on them and now I have hexagones. Then I put them all in a box, cause I don´t know how to continue with them🙂

metamorfos2

metamorfos3

metamorfos4

Förutom trianglar blev det små slipsar över. Där fick jag också fundera ett tag, innan jag använde dem. Rutan ”Dresdentallrikar” (Dresdenplates) passade utmärkt och nu har jag sytt ett täcke av dem. Täcket är maskinquiltat och blev klart igår. Ytterligare ett UFO att lägga i högen!

Besides the triangles I also got some small ties. I had to think for a while, what to do with them. Then I realized they would fit excellent in a Dresdenplate quilt. I now have  sewn that quilt and I have machinequilted it. The quilt was finished yesterday and i have another finished UFO in my pile!

metamorfos5

dresdenplate

dresdenplate1

Min vana trogen, länkar jag till EvaJ, måndag, Visa och berätta, på en tisdag! Tack Eva för att du håller igång Visa  och berätta varenda vecka!

As usual I link to EvaJ, Monday, Show and Tell, on a Tuesday! Thank you Eva, for keeping on Show and Tell every week!

 

 

14 thoughts on “Metamorfos / Metamorphos

  1. Oh what fun–you are so daring–I have quite a few projects that i don’t like the results of–I think a scissor attack is in their future–SHHHH don’t warn them…hugs, Julierose;–))))

  2. Jättefin kvilt du gjort med dina dresdentallrikar. Ibland blir det inte som man tänkt sig men om man ändrar lite kommer det mesta till användning någon gång ändå. Jättefin!

Kommentera

