Prickar och lite till / Dots and Something Else

Jag gillar prickiga tyger! Det senaste året har jag sparat små rutor, 2″, varje gång jag använt ett prickigt tyg. Till slut tyckte jag, att jag fått ihop tillräckligt och sydde en löpare av dem. Inspektören på bilden var mer intresserad av hundarna på vägen än av mitt ”mästerverk”🙂

I like fabrics with dots! During this latest year I´ve been saving 2″ squares, every time I´ve been using dotty fabrics. I finally had enough (can you ever get enough?) and sew myself a table runner. The inspector on the photo is more interested in the dogs on the outside than my ”masterpiece”🙂

pricken2

pricken1

Tyckte det började bli dags att sy lite julinspirerat. Hittade denna söta grytlapp på bloggen A Spoon Full of Sugar. Bra beskrivning och lätt att sy. Jag sydde i en hängare också!

I thought it was time to sew something christmas inspired. Found this cute potholder on the blog A Spoon Full of Sugar. Good tutorial and easy to sew. I only added a hanger!

hjärtagrytlapp

Jag har även börjat på mitt tredje bokstavstäcke. En beställning, som jag borde börjat med i somras. Nu har jag i alla fall sytt den första bokstaven🙂 Vill du också sy detta täcke hittar du länken här nedan för. Du hittar också länken till Visa och berätta där!

I´ve now started on my third Letterquilt. My niece ordered it and I´d have started sewing it this summer. Now I have finally began🙂 If you are interesting in sewing this quilt follow the link below. You will also find the link to Show and Tell there!

alfabeta

http://temeculaquiltco.blogspot.se/2014/09/little-letters-getting-started-and.html

http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

11 thoughts on “Prickar och lite till / Dots and Something Else

  1. Vilken underbar löpare i friska färger, kanske ”inspektören” var lite avundsjuk på din nya fina duk och låtsades vända ryggen till :o)
    Den grytlappsmodellen är jättepraktisk, jag har faktiskt några själv.
    Ha ett fint veckoslut!!!

Kommentera

