Julbonad / X-mas Wall Hanging

Den här månaden har jag fått lagt i en extra växel för att hinna med alla projekt. Det jag missade förra månaden var bokutmaningen från Majas Paradis. Jag har valt att sy från boken ”En lek med lappar och färger, genom fyra årstider”, skriven av Gerd Gellein Merkesdal.

This month I had to put in an extra gear working with all my project. The one I missed last month, was the bookchallenge from Majas Paradis. I´ve choosen the book ”En lek med lappar och färger, genom fyra årstider”, (Playing with blocks and colours, through the four seasons), Written by Gerd Gellein Merkesdal.

boknov

Jag valde vinter och hittade en jättesöt julbonad, som jag nu har sytt. Bonaden har en ficka för all julpost Den kan även användas som adventskalender, men jag gick vilse bland cm och inch och fick improvisera lite grann. Dvs, istället för 24 knappar runtom, har jag 28 knappar!! Det får bli några extra presenter där🙂

I chose Winter and found this gorgeous X-mas wallhanging, that I now have sewn. The quilt has a pocket for all your Christmascard. You can also use it as an adventscalender, but I got lost among cm and inch and had to do some improvising. So my calender has 28 buttons instead of 24!! That´ll give room for some extra gifts🙂

boksnönov

 

9 thoughts on “Julbonad / X-mas Wall Hanging

  1. Grattis Gun!
    I mina ögon är du en stor vinnare som lyckas sy vackra saker av små bitar!
    Du har en ny sändning av scraps att vänta!

    Lycka till!
    Kram//Maja

Kommentera

