Jakobs stege igen / Jacob´s Ladder Again

November och färgen är limegrön. Allt enligt bloggen Soscrapppy🙂 Limegrönt är en färg som är ganska sällsynt hos mig, så det fick bli lite improviserat.

It´s November and the colour is limegreen. If you follow the blog Soscrappy, that is🙂 Limegreen isn´t a common colour in my stash, so I had to improvise.

JSnovember

Nu är det meningen att alla dessa rutor från Rainbow Scrap Challenge 2015 ska sys ihop. Jag beslöt mig för att göra två täcken. Ett varmt och ett kallt. Här är det varma (färgmässigt). Eller rättare sagt, så här tror jag att det varma täcket ska ses ut!

Now it is time to piece these blocks from Rainbow Scrap Challenge 2015 together.I decided to sew two quilts. One warm and one cold (depending on the colours). Here is the warm quilt. Or to be honest, I think this is what the warm quilt will look like!

JSvarm

Det kalla täcket blir en rutrad längre. Även på detta täcke kanske jag ändrar ordningen. Vi får se hur jag gör den dan det är dags att sy ihop rutorna🙂

The cold quilt is one row of blocks longer. I might also change the order on this quilt, I don t know yet. We´ll have to wait till the day I sew the blocks together🙂

JSkall

9 thoughts on “Jakobs stege igen / Jacob´s Ladder Again

Kommentera

