Allietare Mystery 2015

Bonnie K. Hunters quiltmysterium för i år heter Allietare. Inspirerat av en resa till Italien hon gjort. För mig är det fjärde året jag följer hennes mysterium! Jag gillar hennes mönster och som vanligt är det spännande att följa en quilt-along, där jag inte vet slutresultatet🙂

The quiltmystery from Bonnie K. Hunter this year is called Allietare. It´s inspired from a trip she did to Italy. For me it is the fourth year I´m following her mystery! I like her patterns and of course, it´s exciting to follow a quilt-along, when you don´t know how it´s gonna end🙂

allietare1

Bonnies täcken brukar bli ganska stora. I år tänkte jag sy en mindre version. Därför syr jag bara en bråkdel av det hon skriver att man ska sy. Dessa HST skulle man sy 294 stycken, men jag sydde bara 20 stycken. Sen behöver jag förmodligen sy fler, när jag vet hur mönstret ska bli. Det får bli en senare uppgift!

The quilts from Bonnie are always pretty large. This year I decided to do a smaller version. For instant, you´d sew 294 of these HST, I only sew 20 of them. I´ll probably have to sew more, but that will have to wait till I know the whole pattern!

allietare2

Dessa block kommer från i fredags. Undrar hur de ska användas i täcket🙂

These blocks are last Friday´s block. I wonder how they are gonna be used in the quilt🙂

allietare12

Jag länkar i vanlig ordning till EvaJ, måndag, visa och berätta! Hos Eva kan du hitta länkar till andra quiltare och få massvis med inspiration. Även Eva har många tips, så på hennes blogg hittar du mycket att inspireras av!

I link, as usual, to EvaJ, Monday, Show and Tell! There you´ll find links to other quilters and get tons of inspiration. Eva, herself, are also giving you a lot of tips and inspiration!

8 thoughts on “Allietare Mystery 2015

Kommentera

