Bokutmaningen / The Book Challenge

Under detta år har det på bloggen ”Majas Paradis” pågått en utmaning. ”Bläddra i dina quiltböcker och sy sedan något från dem”. Jag älskar dessa utmaningar och har försökt vara med varje månad. Tyvärr har jag nog missat någon månad här och där. Dock har jag vunnit scraps av Maria och jag blir lika glad varje gång det händer🙂 I december valde jag att sy från en bok som heter ”Skapa av lappar”, skriven av Annie Eikenes, utgiven år 2001!

During this year there has been a book challenge at the blog ”Majas Paradis”. ”Look into your quiltbooks and sew something from them”. I love these challenges and have tried to participate every month. Unfortunately I think I´ve missed a month here and there. I did however win scraps from Maria and I´m so happy every time it happens🙂 This December I choose to sew from the book ”Skapa av lappar” (Create from fabrics), written by Annie Eikenes, from 2001!

juldukbok1

Jag har sytt ganska mycket ur denna bok. Nu ville jag sy en julduk. Valde därför denna lilla quilt.

I have sewn many project from this book. Now I wanted to sew a Christmas table cloth and choose the pattern for this miniquilt.

julbok2

Letade fram passande jultyger, sydde ihop dem och quiltade duken på maskin. Måste säga att jag är nöjd med resultatet. Nu har jag en ny duk till nästa jul!

Picked up Christmas fabrics that went well together, sew them together and then I machinequilted the cloth. I´m pretty pleased with the result. Now there´s a new table cloth for next Christmas!

juldukbok

Jag länkar också till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Även det en bra blogg med mycken inspiration! Stort tack till Maria och Eva! Jag hoppas ni fortsätter även nästa år!

I like to link to EvaJ, Monday, Show and Tell. This is also a great blog, filled with inspiration! Sending both Maria and Eva a big Thank you! Hope you´ll continue next year with your challenges!!!

 

9 thoughts on “Bokutmaningen / The Book Challenge

  1. Hej Gun!
    Tack för att du har varit med mig under året som gått!
    Jag har inte tänkt att fortsätta med månatliga utmaningar, men har en fundering gällande en utmaning till dig!
    Jag återkommer med mera info senare!

    Ett Gott Nytt år önskar jag dig!

    kram//Maja

Kommentera

