Mini mini block

Jag sparar på scraps i alla storlekar🙂 En del bitar är väldigt små och egentligen funderade jag faktiskt på att slänga dem………inte!

I collect scraps in all sizes🙂 Some of them are very tiny and sometimes I almost through them away……..not!

miniscraps

Nu har jag hittat ett mönster på minirutor och det passar perfekt till mina minsta scraps! Rutorna blir 2″ x 2″ stora med sömsmånen inräknad.

Now I´ve found a pattern for miniblocks and they suit perfectly for my smallest scraps. The blocks are 2″ x 2″. 1.5″ when sewn together.

miniminirutor

HÄR hittade jag mönstret. Jag länkar också till EvaJ, måndag, Visa och berätta. På hennes blogg hittar du fler länkar och mer inspiration!

HERE I found the pattern. I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell. On her blog you´ll find more links and even more inspiration!

minimini2

13 thoughts on “Mini mini block

Kommentera

