365 Challenge

Jag har hittat en quilt – along, som jag verkligen gillar! Ett stort tack till Gunilla – Sytanten som tipsade om bloggen!! Q-A heter 365 Challenge och som namnet antyder, syr du ett block varje dag under ett år. De första blocken är ganska enkla att sy. Ja, hela januari syr du på några dagar🙂 Så tveka inte om du känner för att följa denna Q -A. Du kan lätt hinna ikapp. I slutet av året kommer du att ha en mycket vacker quilt!

I have found a quilt-along I really like! Sending a big Thank you to the blog Gunilla – Sytanten where I first found the link. The Q-A is called 365 Challenge and as the name implies, you sew a block each day, during a year. The first blocks are very easy to sew. In fact, you can sew every block in January in a few days🙂 So if you want to follow this Q-A, don´t hesitate. You still have a great chance to catch up. In the end you will have a beautiful quilt!

365 Quilt

 

Jag har tänkt använda alla mina svarta tyger till de mörka partierna. Börjar med att göra slut på scrapsen! På två dagar har jag sytt block 1 – 10.

I´m gonna use all my black fabrics to the dark parts. I´m starting with using up all my scraps! In two days I have sewn block 1 – 10.

110jan

16 thoughts on “365 Challenge

  1. Kära nån vilken vacker quilt det blir! Jag hade tänkt vara med på någon utmaning i år men inte hittat någon jag gillar ännu men denna …. Dels ser det svårt ut men det är det ju inte om man tar en del i taget. Sen … en om dagen… men om man hinner sy så många på samma dag så går det ju. Får kolla in det. Tack för tipset och lycka till!

  2. Gun, this is going to be wonderful! It will be a quilt worthy of your skills, and I’m really looking forward to seeing it progress. What a beautiful quilt you will end up with!

Kommentera

