Att visa och berätta / To Show and Tell

Rubriken anspelar på EvaJ, måndag, Visa och berätta! En blogg jag nästan alltid länkar till. Eva syr och ger oss inspiration. Dessutom finns där länkar till andra bloggar som också inspirerar!

The title is pointing to EvaJ, Monday, Show and Tell! A blog I almost every week link to. Eva is sewing and quilting and giving us tons of inspiration. There are also links to other blogs, also filled with inspiration!

triangel9

Jag följer också Evas quilt-along: Triangelblock. Detta är nummer 9 i raden. Lite blek färg på fotot, egentligen är det knallrött🙂

I also follow Eva´s quilt-along: Triangles block. This is block number nine. The color on the photo is a bit pale, the real color is very red🙂

1mars7365c

365 Challenges rutor är sydda fram till idag! Fortfarande syr vi mörka 3″ rutor. Väldigt smått ibland🙂

The blocks from 365 Challenges are done so far! We are still sewing dark 3″ blocks. Very, very tiny pieces, I must say🙂

12 thoughts on “Att visa och berätta / To Show and Tell

  1. Härligt det ser ut att bli! Jag behöver komplettera med tyg innan jag kan sy vidare men på lördag bär det av till Malmö och syfestival.

  2. Roligt med den här 365 block challenge. Jag har också börjat ”samla” på mig instruktionerna men inte kommit till skott att välja tyger och börja sy ännu. Blir nog ett fint täcke!

Kommentera

