Återbruk / Re-use

Av quiltande vänner från när och fjärran, händer det ibland att jag får block som blivit ”över”. Jag måste ofta fundera länge innan jag vet vad de ska användas till. Tycker det är synd om de bara blir liggandes och jag vill absolut inte slänga dem. Nu har några (ganska många) fått bli en huv till symaskinen!

From quilting friends all over the world, it sometimes happens that I receive blocks, that is left-overs. I had to take some time to figure out what to make of them. I don´t want to through them away and it doesn´t feel good to put them in a box and forget all about them. Now some of them (lot of them) have become a cover for my sewing-machine!

huv1

huv2

Tack alla ni som gett mig färdiga rutor, ingen nämnd, ingen glömd!

Thanks to all of you who sent me these blocks, no-one mentioned, no-one forgotten!

15 thoughts on “Återbruk / Re-use

  1. Men vad roligt när övergivna block kommer till nytta…. Kände igen en del, du är fantastisk på att ta tillvara, blev ju en jättefin huva……

Kommentera

