Tumblers

Förra året föreslog Bonnie K. Hunter att vi skulle sy ihop blocken ”tumlare” (tumblers) som ”Leaders and Enders (Ledare och slutare). Mycket svengelska där! Jag har aldrig tidigare testat att sy dessa block, så nu var det dags. Egentligen är jag inte så förtjust i dessa block, men nu har jag i alla fall sytt ett litet täcke, 74cm x 87cm (29″ x 34”).

Last year Bonnie K. Hunter suggested that we should sew the block ”Tumbler” together as ”Leaders and Enders”. I have never used this block before, so I decided to try. To tell the truth, this is not one of my favorite blocks, but i did sew a little quilt anyway, 29″ x 34″ (74cm x 87cm).

tumblers

Medan våren fullständigt rusar fram och det blommar som bara den, fortsätter jag att sy. Mycket handsömnad kan jag sitta ute och sy och samtidigt titta på alla vackra blommor!

While spring is totally rushing into Sweden and there are flowers everywhere, I continue my sewing. I can always sit outside and do some hand piecing, enjoying all the beautiful flowers!

blåablommor

julros2

Länkar också till EvaJ, måndag, Visa och berätta. För en gångs skull på en måndag🙂 Besök hennes blogg och bli inspirerad!!!!!

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell. This time on the right day🙂 Do visit her blog and get some inspiration!!!!!!

vitsippor

16 thoughts on “Tumblers

  1. Vid första ögonkastet är det svårt-åtminstone för mig-att de små bitarna verkligen är tumblers. En liten söt quilt med en hel sömmande.
    Louise

Kommentera

