Rosa, grönt, vitt och grått / Pink, Green, White and Grey

För några år sedan gick jag en kurs hos Kristina på Quiltbiten. Vi lärde oss använda remsor på ett ”nytt” sätt. Jag sydde ett babytäcke, som sedan hamnade i UFO lådan. När jag nu plockade fram det igen, kändes det inte riktigt färdigt. Sydde på ”prairie points” runt om och genast blev det bättre! Nu är det quiltat och klart!!!

Some years ago I took a class at Quiltbiten (Swedish quiltshop). We were to learn how to use strings in a ”new” way. I began sewing a babyquilt, which then ended up in my UFO-box. Recently I found it again, but looking at it, the top didn´t feel quite finished. I added ”prairie points” to it and it looked much better! Now the quilt is no more an UFO!!

rosababytäcket

De senaste dagarna har jag sytt som en galning för att komma ikapp med mina rutor till täcket 365 Challenge. Fast ikapp kommer jag aldrig. Det kommer  ju nya rutor varje dag🙂 Nu har jag sytt t o m 12 maj.

This last days I´ve been sewing like a maniac to catch up with my blocks for the quilt 365 Challenge. Although you never catch up. There are always new blocks arriving🙂 Now I´ve sewn to May 12th.

maj1-12

låånggrönlöpare

Vad är nu detta???? Jo, det är en påminnelse om Scrap Happy Day. Kate, från Australien, och jag kör det den 15:e varje månad. I maj infaller den 15:e på söndag! Syr du i scraps och vill visa det för resten av världen? Hör av dig i kommentaren så länkar vi till din blogg!!

What on earth is this????? Well, it´s a reminding of Scrap Happy Day. Kate, from Australia, and I are doing this the 15th every month. May the 15th is now on Sunday! Are you using scraps when sewing and want to show your project to the rest of the world? Just let us now in the comment and we will link to your blog!!

 

10 thoughts on “Rosa, grönt, vitt och grått / Pink, Green, White and Grey

  1. Bravo, for finishing the pretty baby quilt, for being *nearly* up to date with 365, and for the reminder about ScrapHappy. I have my post prepared, but I’ll send out a reminder email.

  2. Väldigt fint allt du syr! Babytäcket är jättefint och jag håller med dig om att det pryder med det du sydde extra. Förhoppningsvis hinner jag sy nåt scrappigt i morgon som jag kan blogga om på söndag. Ska äntligen ha sydag igen med en kompis och äntligen ska jag sy igen. Har varit lite mycket annat ett tag. Trevlig helg!

  3. Good save with the UFO! I made prairie points once in my quilt career. it might not seem so daunting now but don’t look for any on my quilts in the near future. ;- )

Kommentera

