Endags projekt / One Day Project

Ibland är det skönt att få sy något som blir klart på en dag. Mina andra arbeten sträcker sig över hela året och ibland ännu längre! Häromdagen bestämde jag mig för att sy ett nytt omslag till min bibel. Snabbt och enkelt!

Sometimes it´s nice to work on projects that are done in one day. My other projects will last at least a year or sometimes even longer! Just the other day I decided to sew a new cover for my bible. Fast and easy!

nyttbibel

Jag har också hunnit sy några block till quilten 365 Challenge. Fortfarande är jag på augusti, men närmar mig september med stormsteg🙂

I also had time to sew some blocks for the quilt 365 Challenge. I´m still working on the blocks from August, but soon, very soon, I´ll have reach September🙂

15aug-21aug

Jag påminner om att det imorgon är den 15:e och alltså dags för Scrap Happy Day!!!!!!! För alla er ( och alla ni andra också, förstås) som syr med scraps (gör vi inte alla det då och då?). Jag länkar gärna till er blogg om ni inte finns med i listan jag lägger ut! Apropå länka, så missa inte att besöka EvaJ, måndag, Visa och berätta. Där finns det flera länkar med mycket att inspireras av.

I remind you all that tomorrow it´s the 15th and that means it´s time for Scrap Happy Day!!!!! To all of you that are using scraps when sewing (BTW; aren´t we all doing that in some way?) I´m happy to link to your blog if you are not already on the list I´ll be posting! Talking about linking, don´t miss to visit EvaJ, Monday, Show and Tell. There you´ll find more links with lot of inspiration.

5 thoughts on “Endags projekt / One Day Project

Kommentera

