En Provence

Japp, så heter Bonnie K. Hunters nya Mystery quilt. Jag tänker förstås följa hennes ledtrådar varje vecka och sy min egen version 🙂 Min quilt blir bara hälften så stor och sydd i jultyger. Får väl kalla den ”Noel En Provence”!

Yes, that´s the  name of Bonnie K. Hunters´ new Mystery quilt. Of course I´m gonna follow her clues every week and sew my own version 🙂 My quilt will be just half the size of hers and I´ll use Christmas fabrics. Guess I´ll have to call it ”Noel En Provence”!

noelenprovencetyger

Hittills har vi sytt del 1 och del 2. Istället för scraps som ska sys ihop, använder jag ett tyg för varje färg. Eftersom jag dessutom bara behöver sy hälften av antalet rutor, går det ganska fort att sy klart varje ledtråd. Nu väntar jag på del 3, som kommer på fredag!

So far we have been sewing part 1 and part 2. Instead of using scraps that needs to be sewn together, I´m using one fabric for each color. Since I only have to sew half the amount of blocks, I can finish every clue pretty fast! Now I´m waiting for part 3, it will be revealed on Friday!

enprovencedel1o2

Jag passa på att länka till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Kan undra om hon också följer någon mystery quilt! 🙂

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell. I´m wondering if she is following any mystery quilt! 🙂

14 thoughts on “En Provence

  1. Så gøy at du syr denne også, og i julefarger. Vi syr visst det samme hele tiden, vi to. Blir spennende å følge med hos deg. Du må linke til Bonnie sitt link party om du ikke alt har gjort det.

Kommentera

