Meretes julgåta / Meretes´ Christmas Mystery

Det är inte bara Bonnie K. Hunter som ger oss mystery quilts den här tiden på året. I Norge finns en quiltare, Merete, som också lägger ut ett spännande mysterium varje jul. Oftast blir det bordslöpare. Hennes mönster är annorlunda och jag gillar dem väldigt mycket!

It´s not only Bonnie K. Hunter that gives us a mystery quilt this time of the year. In Norway there is this quilter, Merete, that also is giving us an exciting mystery every Christmas. Mostly it´s a table runners. Her patterns are very different from others and I like them very much!

merete2016a

Jag har fortfarande inte sytt fast mina hjärtan och inte quiltat löparen

I haven´t yet stitch my hearts on the runner and it´s not quilted .

merete2016b

Det fanns några förslag på hur man kunde göra löparen längre, som jag tyckte var bra. Jag fastnade för en idé, att sy på en extra längd med hjärtan!

There were some suggestions how to make the table runner longer. One idea was very good. You just sew an extra length with hearts!

Jag länkar till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Så vill jag också påminna om att det på torsdag är den 15:e december och Scrap Happy Day!!!! Var med och visa hur du använder dina scraps 🙂

I link to EvaJ, Monday, Show and Tell. And I also want to remind that on Thursday it´s the 15th December and Scrap Happy Day!!! Join us and show the world what you are doing with your scraps 🙂

9 thoughts on “Meretes julgåta / Meretes´ Christmas Mystery

Kommentera

