Rainbow Scrap Challenge 2017

Åter en utmaning! Fast den här gången är det en ”gammal bekanting”. Jag har följt bloggen Soscrappy i flera år. Där får man varje månad en färg som man syr sina block i. Jag ha sytt täcken, scrapväskor och förra året sydde jag bonaden ”Min lilla Stad”.

Another challenge! Though this time it´s an ”old familiar” one. I´ve been following the blog Soscrappy for some years now. Every month you get a color that you should use when you sew your blocks. I have sewn quilts, scrapbags and last year I sew the wallhanging quilt ”Min lilla Stad” (my small town).

triangel

6majaväskor

minlillastad1a

Så nu gällde det att bestämma sig. Vad ska jag sy i år??  Varför inte ett nytt ”Frimärkstäcke”? Eftersom jag fick fullt med 1.5″ rutor över, när jag hade sytt klart det förra. Nu ska jag sy varje block i en färg och januari, 2017, börjar med lila (fast de ser väldigt blå ut på fotot 🙂 )!

So now it´s time to decide what to sew this year? The idea came up: Why not sew a new ”Postage Stamps” quilt. I did get a lot of 1.5″ squares left over, when I finished the last one. Now I´ll sew each block in one color and January, 2017, started with purple (but they do look very blue on that photo 🙂 )!

rsc2017jan

Jag länkar också till EvaJ, måndag, Visa och berätta. En blogg där inspirationen flödar och där det finns gott om nya idéer.

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell. A blog filled with inspiration and with lots of new ideas!

16 thoughts on “Rainbow Scrap Challenge 2017

  1. Så masse flott du har sydd av dine scraps. Denne nye quilten blir også fin. Og når du fotograferer lilla i lampelys, blir de nesten alltid blå. Du får ta blokkene ut i helgen og ta nye bilder etterhvert.

Kommentera

