BBB (Brighter, Better, Baby)!

Del 4 av Project Quiltings utmaningar är avklarad! Den här gången var temat ”Brighter the Better” (ungefär: ju starkare, glänsande, skinande, ljus, klarare desto bättre). Jag har sytt en baby quilt i klara, starka, vackra tyger.  Den är 78cm x 58 cm (30″ x 23″), mönstret har jag själv ritat. Åtminstone hittade jag det i ett av mina skissblock, men det är möjligt att rutan redan är uppfunnen 🙂

Part 4 of the challenges from Project Quilting is done! This time the theme was ”Brighter the Better”. I did a baby quilt and used bright, strong, beautiful fabrics. The quilt is 30″ x 23″ (78cm x 58cm), the pattern is my own. At least I found it in one of my sketch books, but it has probably been done before 🙂 My name is Gun and I live in Sweden.

skissbbb

pq84bbb

Vill bara berätta att efter förra utmaningen drogs mitt namn och jag vann en quiltning från Marcia’s logo_crafty_sewing_150x150Crafty Sewing & Quilting.

 

 

 

Eftersom jag bor i Sverige, blir det minst lika dyrt för mig att först skicka en quilt till USA för att få den quiltad. Istället fick jag välja ut ett av hennes mönster. Lika glad för det blev jag! Tack så mycket!!!

Just wanted to tell you, that after the last challenge my name was drawn and I won a quilting from Marcia’s logo_crafty_sewing_150x150Crafty Sewing & Quilting.

 

 

 

Since I live in Sweden it would have been to expensive for me to send a quilt to the US just to get it quilted. Instead I got to chose a pattern from Marcia. That made me very happy! Thank you so much!!!!!

18 thoughts on “BBB (Brighter, Better, Baby)!

  1. Sååååå nydelig. Du er bare fantastisk. Denne uken har vært travel, og jeg har ikke fått gjort veldig mye. Den tiden jeg har hatt ledig har jeg brukt på å gjøre ferdig noe av det som bare ligger rundt. Har en plan om å likevel klare en liten quilt for denne utfordringen innen i morgen ettermiddag.

    • Tack! Egentligen borde jag inte vara med på dessa utmaningar, för jag blir så stressad. Samtidigt är det ju så kul att få testa vad man kan eller inte 🙂

Kommentera

