Projekt på gång / On Going Projects

Jag har för vana att skriva på min blogg varje gång jag har sytt klart ett projekt. Därför kan det ibland bli lite långt mellan gångerna. Så nu tänkte jag visa några icke färdiga projekt 🙂

I usually post on my blog when I have finished a project. That´s why it sometimes goes too many days between my posts. So now I´m gonna show you some none finished projects 🙂

pq85a.jpg

Jag följer Project Quilting, vilket innebär att jag varannan vecka försöker sy något utifrån ett givet tema. Denna vecka är temat ”Välklädd Man”. Inte så lätt, men arbetet är på gång för fullt.

I´m following Project Quilting, which means that I every second week is trying to sew something from a theme given by Kim Lapasek. This week the theme is ”Well-dressed Man”. Not so easy, but I´ve started on an idea and hope to finish it soon.

gronvaskaaaa

Jag håller på att sy en väska. Det är väl egentligen bara handtagen kvar och lite till! Ett handtag har jag vänt rätt, så nu gäller det att få det andra rättvänt också. Hade tänkt hinna sy lite fler väskor denna vår, får se hur det går med det 🙂

I´m also working on a bag. I just have to finish the handles and then I´m almost finished! I have turned one handle outside in, so there is only one left now. I did plan to sew some more bags this spring, but we´ll see about that 🙂

handtaggron

Jag har flera UFO:n liggandes i mina lådor. Ett jättestort med mönster från Bonnie K Hunter bl a. Nu är det i alla fall ”mackat”, så nästa vecka tänker jag quilta det!

I have several UFO:s in my boxes. One is a kingsized (I think) quilt with a pattern from Bonnie K Hunter. I have now ”sandwiched” it and next week I´m gonna quilt it!

mackattacke

Så ser det ut hos mig just nu. Givetvis har jag fler project, men dessa jag nu skrivit om, tänker jag ska bli klara inom en snar framtid. Typ till helgen 🙂

This is how it looks for me right now. Of course I have other projects going on, but these ones I´ve posted about, I hope will soon be finished. This weekend for instance 🙂

10 thoughts on “Projekt på gång / On Going Projects

  1. Så mye spennende du holder på med. Lykke til med alle prosjektene. Jeg tror jeg står over Project Quilting denne uken. Har hatt en travel uke med ekstra sangøvinger for en stor konsert vi skal ha om to uker. Dessuten har du kanskje sett den nye oppgaven jeg har fått på bloggen. Det er en kjempegøy og interessant utfordring der vi får forskjellige oppgaver hver måned. God helg!

  2. I usually blog about things in progress because if I waited to have finished things to show, I’d never have much to blog about lol

Kommentera

