Så gick det några dagar…. / Then Some Days Passed By…….

….och jag har fullt upp med alla mina projekt 🙂 När ska man hinna sitta vid datorn, när det finns så mycket att sy?

….and I´m very busy, working on all my project 🙂 When are you supposed to have time working at the PC, when you have so much to sew?

häxkittel330mars

Jag har sytt ihop scraps till ett Häxkittel täcke (scrap vortex). Nu har jag 9 rutor som ska sys ihop, men jag vet inte hur. De har olika storlekar allihop 🙂

I have pieced together scraps for a Scrap Vortex quilt. I now have 9 blocks, but I don´t know how to sew them together. They are all in different sizes 🙂

sudokumars

Mitt sudokutäcke växer stadigt. De första 5 stora rutorna är klara. Jag tänker quilta dem en i taget och sy ihop dem med ett svart tyg!

My sudoku quilt is growing. The first 5 big blocks are now done. I´m gonna quilt them one at the time and then piece them together with a black fabric!

365challengetopp

Toppen till täcket 365 Challenge är nu klar. Jag har delat upp quilten i tre delar, så det blir enklare att quilta. Fast först ska det ”mackas” och jag har bara baksidestyg till två av delarna än så länge. Får väl börja med dem!

The top to the quilt 365 Challenge is now done. I divided the quilt into three pieces, making it easier to quilt. First there´s the ”sandwiching” and I only have backing fabric for two of the pieces so far. I just have to start with them, want I?

1yerofstithesmars

Till sist vill jag visa er mitt ”1 year of stitches” broderi. Jag syr på det varje dag. Väljer en tråd och syr slut på den. Det är väldigt roligt att frihandsbrodera och jag kommer att göra det fler gånger. Det är jag övertygad om. Ja, så säker,  att jag redan köpt mer tyg 😉 Denna Aidaväv (19 rutor, nedre fotot) hittade jag på en secondhand butik och tillsammans kostade de 8 Skr!

At last I want to show you my ”1 year of stitches” embroidery. I´m working on it every evening. I chose a thread and finish it. It´s very fun to stitch freehand and I´ll definitely do it again, for sure. I´m so convinced that I´ve already bought some more embroidery fabrics 🙂 Found this Aida fabric (19 squares, on the lower photo) at a secondhand shop and they all together cost me 8 Swedish crowns ( less than one dollar)!

aidavävmars

#1yearofstitches

15 thoughts on “Så gick det några dagar…. / Then Some Days Passed By…….

  1. With the scrap vortex blocks, you have to pretend they’re just giant scraps, and piece them together like the blocks you’ve already made! Maybe add a small bit here and there to get sizes that fit together…
    That embroidery is very, very beautiful, and I think you have an amazing talent for freehand stitching!

  2. Så mye fint og spennende du viser oss. Flotte scrap blokker, og jeg tenker du finner en måte å sy de sammen på. Artig med sudoku blokkene, og 365 Challange quilten er fantastisk flott. Spennende å quilte de tre delene før du syr de sammen. Den ideen vil jeg ta med meg. Broderiet var også et flott og spennende prosjekt. 🙂

    • Tack! Jag har alltid mycket på gång och ibland känns det som det blir för mycket. Försöker att inte hoppa på alla projekt jag gillar, men det är svårt att inte låta bli 🙂

Kommentera

