Julstjärna och Tula Pink / Christmasstar and Tula Pink

60 små trianglar av papp, vadd, tyg och pärlor. Det är vad som behövs för att göra en julstjärna. Ja, och så tråd och klister, förstås 🙂 Jag hittade mönstret på Rikstäckets hemsida, men man måste vara medlem för att komma in till det. Jag har sytt och sytt och lite krångligt var det. Sydde dit pärlorna efter hand istället för att göra det på slutet, tror det var enklare så 🙂

60 small papertriangles, batting, fabrics and pearls. That´s what you need to do a christmasstar. Well, you´ll need thread and glue also 🙂 I found the pattern at the site Rikstäcket, but you have to be a member to read this pattern.  I´ve sewn and sewn and it was a little bit hard. The pearls were supposed to be almost the last you´d sew, but I thought it was easier to sew them to the star when I sew the ”pyramids” 🙂

julstjärnan

Jag har också sytt klart decembers rutor från Tula Pinks bok 100 Modern Quiltb´Blocks. Fortsätter med mina blommiga tyger och blandar färger friskt! Nu länkar jag till EvaJ, Måndag, Visa och berätta!

I have also finnished my blocks for December from the book 100 Modern Quilt Blocks, Tula Pink. I continue with my floral fabrics and mixing colours! Now I link to EvaJ, Monday, Show and Tell!

tpdec1

tpdec2

tpdec3

3 tankar på “Julstjärna och Tula Pink / Christmasstar and Tula Pink

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.